Problem med serverhall
Incident Report for Research Automators
Postmortem

Vi har nu fått en incidensrapport från FiberDirekt. Orsaken till nertiden var den mänskliga faktorn i samband med en uppdatering av systemet som påverkade nätverket för alla tre serverhallar samtidigt och därmed inte löstes av redundanslösningen. FiberDirekt ser över och uppdaterar sin rutin vid förändringar av systemet som en följd.

Vi på ADP ber om ursäkt för olägenheten för berörda kunder.

Posted Mar 15, 2019 - 08:50 CET

Resolved
Vi har begärt ut incidensrapport från Fiberdirekt och återkommer med denna i ett post mortem.
Posted Mar 14, 2019 - 16:42 CET
Monitoring
Samtliga servrar är nu uppe efter c:a 40 mins nertid. Vi håller kontakt med Fiberdirekt och återkopplar kring orsak.
Posted Mar 14, 2019 - 13:57 CET
Update
Investigating
Vi har precis fått information att vår serverhall Fiberdirekt har problem som de jobbar på att lösa omgående. Detta berör kunder som flyttats till vår nya serverhall. De som inte fått någon info om en sådan flytt berörs inte.

Vi på ADP ber om ursäkt för olägenheten och kommer att hålla dig uppdaterad.
Posted Mar 14, 2019 - 13:24 CET
Investigating
Vi har precis fått information att vår serverhall Fiberdirekt har problem som de jobbar på att lösa omgående. Detta berör kunder som flyttats till vår nya serverhall. De som inte fått någon info om en sådan flytt berörs inte.

Vi på ADP ber om ursäkt för olägenheten och kommer att hålla dig uppdaterad.
Posted Mar 14, 2019 - 13:24 CET
This incident affected: Survey server 7.