Problem med enkäthantering och rapportering
Incident Report for Research Automators
Resolved
Natten mellan idag och imorgon onsdag den 22 september migrerar vår inloggningsserver till vår nya redundanta serverhall. Detta löser problemen kopplade till denna incident. På morgonen den 22 september behöver du starta om appen och logga in igen för att kunna fortsätta arbeta.

Du kommer inte kunna logga in och arbeta under natten mellan kl. 04:30 och 06:30, och inga utskick kan göras under denna tid.

Inga enkätdeltagare eller rapportportaler påverkas inte alls av detta.
Posted Sep 21, 2021 - 16:06 CEST
Monitoring
Citycloud har gjort framsteg och vi ser nu att vår login-server är uppe och inloggning är nu möjlig. Uppdateringen från Cityclouds statussida cnstatus.com:

"At this time, we have managed to resolve most of the urgent problems and we notice that the storage system is returning to normal operation. We are still cautious and team is still working, but you may notice that your instances and volumes are functional again. We are closely monitoring and will continue to update."
Posted Sep 10, 2021 - 09:47 CEST
Update
Som ni märker drar detta ut på tiden, vår leverantör CityCloud kan inte ge en tidsuppskattning just nu. Vi arbetar med reservplanen att starta upp ny server från backup. Vi behöver dock insats från CityCloud först och de har lovat att hjälpa oss under dagen så snart de kan.
Posted Sep 10, 2021 - 08:44 CEST
Update
Vi har fått en uppdatering direkt från serverhallen CityCloud nu på morgonen och de har arbetat hela natten med fix för detta problem men fortfarande är de inte i mål. Enkätsystemet ligger alltså fortfarande nere medan rullande enkäter samlar in svar som vanligt.
Posted Sep 10, 2021 - 07:18 CEST
Identified
Fortsatta problem i serverhallen som påverkar ADP:s enkäthanterings- och rapportsystem just nu. Vi meddelar när systemet är uppe igen.
Posted Sep 09, 2021 - 18:20 CEST
Monitoring
Äntligen är servern uppe igen, beklagar detta långa avbrott. Vi fortsätter följa upp detta.
Posted Sep 09, 2021 - 15:23 CEST
Identified
Vi är i kontakt med vår serverhall (CityCloud), som arbetar för fullt på att lösa problemet men vi har tyvärr inte fått något tidsestimat från dem än när de tror vi är uppe igen.

Dina rullande enkäter är opåverkade och samlar in svar som vanligt, men vi beklagar att du inte kan arbeta i systemet just nu.
Posted Sep 09, 2021 - 14:52 CEST
Investigating
Vi upplever återigen ett problem med ADP:s enkäthanterings- och rapportsystem. Vi undersöker och återkommer.

Dina rullande enkäter är opåverkade och samlar in svar som vanligt.
Posted Sep 09, 2021 - 13:56 CEST
Monitoring
Problemet hos vår leverantör är nu löst och systemet är uppe igen så att ni kan logga in på nytt. Vi fortsätter med vår plan att flytta vår loginserver till den nya serverhallen hos Layer&Mesh under hösten för förbättrad upptid på enkätsystemet.

Vi ber om ursäkt för olägenheten.
Posted Sep 09, 2021 - 11:12 CEST
Identified
Serverhallen där enkätsystemet ligger (CityCloud) har nu bekräftat att de har ett problem på sin sida just nu och vi inväntar ytterligare besked. De arbetar för fullt på att lösa problemet.

Dina rullande enkäter är opåverkade och samlar in svar som vanligt, men vi beklagar att du inte kan arbeta i systemet just nu.
Posted Sep 09, 2021 - 10:54 CEST
Investigating
Vi undersöker just nu ett problem med ADP:s enkäthanterings- och rapportsystem.

Dina rullande enkäter är opåverkade och samlar in svar som vanligt.

Vi hoppas kunna vara uppe igen inom kort och håller dig uppdaterad.
Posted Sep 09, 2021 - 10:34 CEST
This incident affected: ADP System.